Vernissage – Vävda Rum

Välkommen på vernissage! Vi samlas på torget, hjälps åt med tekniken och tar en gemensam promenad. Håll tummarna för fint väder!

Plats: Torget, Haparanda centrum, vid paviljongen.

Datum och tid: 20/5 kl. 16.00

Under sommaren arrangerar Jala utställningen Vävda rum – Sveriges största utställning med offentlig virtuell konst. Vävda rum har vernissage den 20 maj samtidigt på drygt 130 orter i Sverige, vilket gör den till den geografiskt sett största utställningen som skapats i landet.

Genom att ladda ner appen Vävda rum kan besökaren uppleva och interagera med tio helt nya virtuella konstverk som befinner sig på offentliga platser i kommunen. Du kan till exempel jogga tillsammans med en virtuell kompis, bli jagad av en ren längs gatorna, skapa ett gemensamt ordmoln eller bygga en skulptur tillsamman med andra.

Vernissage!

Plats: Torget, Haparanda centrum, vid paviljongen.

Datum och tid: 20/5 kl. 16.00

Utställningsperiod: 20/5 – 30/9 2023.

Projektet Vävda rum är initierat av Riksförbundet Sveriges Konstföreningar och finansieras av Postkodstiftelsen. Vävda rum är en del av Riksförbundet Sveriges Konstföreningars 50-årsjubileum (1973–2023).

Bild: Pastelae, Berget, (2023)